a
a
You have no items in your shopping cart.

Tech. specs

Na základě naší 27-leté praxe ve vyplétání a servisování zapletenýchkol Mavic, jsme se rozhodli pro vlastní značku zapletených kol Kastar. Naším hlavním cílem je konstruovat a ručně zaplétat kola vyvíjená a testováná skučenými závodníky v jednotlivých disciplínách. Nejsou anonimní, můžete se jich zeptat a podívat se na jejich FB. Rádi se s vámi o své pocity podělí a dokáží i poradit. 

Nejdříve jsme vyvinuli a stále testujeme ve spolupráci s Enduro jezdcem VOJTOU BLÁHOU první model kol pro závodní Enduro. Po šesti měsících vývoje připravujeme do výroby dva modely. EN AL Race 27,5. s Alu ráfky na 32 děr a následně model na carbonových ráfcích EN CA Race 27,5 s 28 paprsky na obou kolech. Tato kola Vojta aktuálně testuje. Model na carbon ráfcích již nabízíme k prodeji.

Ve spoluprácí s velmi zkušeným Emilem Hekelem , jsme vyvinuli závodní model zapletených kol pro CYKLOKROS, model CC Race CA T.  Emil testuje a závodí celkem na šesti párech těchto kol. Výsledky jsou velmi pozitivní. Ve vývoji máme samozřejmě i model pro GRAVEL s Alu ráfky. Brzy vám ho představíme. Dalším naším testovacím jezdcem je talentovaný junior Pepa Hladík z IVARS týmu.

Naše silniční modely, které nabízíme na karbonových ráfcích nyní necháváme testovat v laboratoři s certifikací UCI. Jsou to modely R44 CA T a R44 CA C

T v názvu modelu znamená tubular (galusková). a C znamená (clincher) plášťová.

Celou naší kolekci představíme koncem ledna 2018 prodejcům a následně na pražské výstavě FORBIKES v březnu.

Zde můžete shlédnou poslední video z testování našeho Enduro modelu EN AL 27,5 talentovaným Vojtou Bláhou, který je českou Enduro jedničkou a ve světové enduro sérii WES skončil při svém prvním ročníku na druhém místě.

 Komponenty pro každý model našich zapletených kol volíme podle požadavků jezdců a výsledků z testování. K tomu zvažujeme technické parametry, materiály a ladíme design. Při volbě carbonových ráfků, které si necháváme vyrábět v Číně, jsme po testování vybrali firmu, která nám vyhověla v našich požadavcích. S jakou přesností jsou ráfky vyrobené můžete shlédnout v dalším videu. U silničních kol s carbonovou brzdnou plochou je velmi důležitá jejich přesnost. Naše carbonové ráfky mají patentovanou a garantovanou odolnost brzdné plochy pro teploty 240°C. Kastar kola centrujeme po přesné kontrole napnutí paprsků s přesností  na pět setim milimetru = 0,05mm do strany a 0,05 mm na výšku. Málokterý výrobce carbonových ráfků vám tuto přesnost nabídne! 

 

Parsky a niple belgického výrobce SAPIM používáme v servisu téměř 30 let. Firma s více jak 130 letou tradicí nabízí to nejlepší co se dá v sekci ocelových paprsků na světě nabídnout. Přesnost, pevnost, nízkou váhu a nekonečnou spolehlivost. Niple používáme Sapim Alu s pojistným systémem Secure Lock proti povolování. Pro naše zapletená kola si paprsky krátíme a válcujeme závit sami na stroji amerického výrobce Phil Wood & Co. ze San Jose v Californii. Důvodem je možnost krácení paprsků s přesností délky na 1mm.  Průmyslově vyráběné paprsky se dodávají standardně v sudých délkách po 2 milimetrech. Přesným stanovením délky paprsků můžeme ušetřit váhu u superlehkých silničních kol. Jsme také soběstační při dodávání jakékoliv délky paprsků pro následný poprodejní servis. Naše zapletená kola zaplétáme na náboje, které mají příruby pro uchycení papsků s rovnou hlavičkou. Tato technologie nabízí větší spolehlivost, menší pravděpodobnost praskání paprsků. Paprsky s rovnou hlavičkou snáší vyšší napnutí a mají delší životnost. Naší specialitou je napínání a přesné měření napnutí paprsků podle váhy jezdce přesně na míru. Pro měření napnutí paprsků používáme speciální tensiometr značky SAPIM. Přesné hodnoty napnutí paprsků podle jejich profilů v Kg, jsou přenesené a přepočítané v laboratoři do tabulky. Při měření tensiometrem tedy neměříme přímo hodnutu napnutí v Kg, ale průhyb paprsků. V tabule jsou pak hodnoty naměřeného průhybu parsků přepočítané na Kg. Měření se provádí na zadním kole u kazety a u kol s kotoučovými brzdami se napnutí měří na předním kole na straně u brzdového kotouče. Díky konstrukci všech zapletených kol je napnutí na uvedených stranách vyšší a tak se obecně měří napnutí na této straně výpletu.  Kola Kastar zaplétáme na hodnoty v rozmezí 100 -115 Kg podle modelu, disciplíny a váhy jezdce. Naměřené hodnoty jsou uvedené v záručním listu u každého kola i se jménem mechanika a datumem výroby.