Na základě naší 30-leté praxe je naším hlavním cílem konstruovat a ručně zaplétat kola vyvíjená a testováná cyklisty v jednotlivých disciplínách. Nejsou anonimní, můžete se jich zeptat a podívat se na jejich profily. Rádi se s vámi o své pocity podělí a dokáží i poradit. Aktuality najdete vždy na našem FB a instagramu.
Před výrobou jsme se rozhodli nejdříve všechny naše modely otestovat v závodní zátěži po dobu dvou let. Vybrali jsme tedy z nejnáročnějších disciplím, jako je DH (sjezd) , Enduro a Cyklokros. Pro spolupráci jsme vyzvali přední jezdce v těchto disciplínách. Neustále průběžně testujeme nové modely s jedci a po rocetestování, je teprve zařadíme do nabídky zákazníkům,ale test běží dál po dobu dvou let.
Nejdříve před technickými informacemi vám představíme týmy a jezdce, kteří mají ohromný podíl na vývoji KASTARWHHELS.
E N D U R O
Nejdříve jsme vyvinuli a testovali kola ve spolupráci s Enduro jezdcem VOJTOU BLÁHOU ( v letrech 1917 a 1918) . Aktuálně splupracujeme s jezdci : PŘEMEK TEJCHMAN, KRISTÝNA HAVLICKÁ , MAX ADAMI a legenda našeho Endura František Žilák. Nově jsme začali spolupracovat s další legendou Matějem Charvátem.
MTB XC a XC maraton
Již tři roky spolupracujeme s týme BKE RANCH. Především s jezdci Jana Pichlíková, Michal Bubílek Adam Lávička a další stáli téměř kazdý víkend na podiu v XC maratonech. Letos nově spolupracujeme s týmen ETHIC SPORT. V týmové soutěži ovládli letošní Kolo pro život a i mezi jednotlivci stavěli pravidelně Kastarwheels na podium. Mezi další jezdce patří Michal Kaněra ,Lenka Fridrichová , David Bártek, Pepa Hladík a juniorský reprezentant David Šulc z Ivars týmu. další. Někteří z jmenovaných oblékají i reprezentační dresy. Naše XC kola tedy testují na těch nejnáročnějších světových tratích.
C Y C L O K R O S
Ve spoluprácí s velmi zkušeným Emilem Hekelem , jsme vyvinuli v roce 2017 závodní model zapletených kol pro CYKLOKROS, model C38 , který Emil jezdil v dlouhodobém testu 2017-2019. Získal na nich vloni mistrovský titul. V současné době máme v našem cyklokrosovém pelotonu několik desítek párů těchto kol.
DH - sjezd
Zde spolupracujeme s Janem Čepelákem jako ambasadorem, Tomášem Cvingrem ( jezdec) a Matějem Charvátem. Oba jsou i našimi specializovanými prodekci v sekci DH a Enduro, jako jediní v ČR.
SILNICE
V sezoně 2019 jsme spolupracivali s týmen Pavla Vršeckého. Junioři a kadeti testují naše silniční top karboboné moely R44 a R55 v galuskové verzy. Nejlepšího uspěchu dosáhnul Jakub Bouček na mistrovství světa v Anglii 2019, kdy dojel jako junior na 9 místě. V letošním roce jsme vyvinuli nové modely i na diskové brzdy. Česká reprezentace je vozí ve svém servisním voze jako rezervy. Na Slobensku testuje a dosahuje vynikajících úspěchu velký talent Simon Nagy.
DRÁHA
v roce 2019 jsme zahájili spolupráci se sprintedy z týmu DUKLA BRNO. Vyvíjíme jak zapletená kola , tak loukotě a disky. V současné době jsme ve fázi testování.
Zde můžete shlédnou video z testování našeho Enduro modelu EN AL 27,5 talentovaným Vojtou Bláhou.
Komponenty pro každý model našich zapletených kol volíme podle požadavků jezdců a výsledků z testování. K tomu zvažujeme technické parametry, materiály a ladíme design. Při volbě carbonových ráfků, jsme po testování vybrali firmu, která nám vyhověla v našich požadavcích. S jakou přesností jsou ráfky vyrobené můžete shlédnout v dalším videu. U silničních kol s carbonovou brzdnou plochou je velmi důležitá jejich přesnost. Naše carbonové ráfky mají patentovanou a garantovanou odolnost brzdné plochy pro teploty 280°C. Kastar kola centrujeme po přesné kontrole napnutí paprsků s přesností na pět setim milimetru = 0,1mm do strany a 0,1 mm na výšku.
Parsky a niple belgického výrobce SAPIM používáme 30 let. Firma s více jak 130 letou tradicí nabízí to nejlepší co se dá v sekci ocelových paprsků na světě nabídnout. Přesnost, pevnost, nízkou váhu a nekonečnou spolehlivost. Niple používáme Sapim Alu s pojistným systémem Secure Lock proti povolování. Pro naše zapletená kola si paprsky krátíme a válcujeme závit sami na stroji amerického výrobce Phil Wood & Co. ze San Jose v Californii. Důvodem je možnost krácení paprsků s přesností délky na 0,5mm. Průmyslově vyráběné paprsky se dodávají standardně v sudých délkách po 2 milimetrech. Přesným stanovením délky paprsků můžeme ušetřit váhu u superlehkých silničních kol. Jsme také soběstační při dodávání jakékoliv délky paprsků pro následný poprodejní servis. Naše zapletená kola zaplétáme na náboje, které si necháváme vyrábět na zakázku v rodinné taiwanské firmě BITEX. Modely pro silnici, XC a Enduro jsme navrhli sami v našem vývojové centru. Mají příruby pro uchycení papsků s rovnou hlavičkou. Tato technologie nabízí větší spolehlivost, menší pravděpodobnost praskání paprsků. Paprsky s rovnou hlavičkou snáší vyšší napnutí a mají delší životnost. Naší specialitou je napínání a přesné měření napnutí paprsků podle váhy jezdce přesně na míru. Měření se provádí na zadním kole u kazety a u kol s kotoučovými brzdami se napnutí měří na předním kole na straně u brzdového kotouče. Díky konstrukci všech zapletených kol je napnutí na uvedených stranách vyšší a tak se obecně měří napnutí na této straně výpletu. Kola Kastar zaplétáme na hodnoty v rozmezí 125 -145 Kg podle modelu, disciplíny a váhy jezdce. Naměřené hodnoty jsou uvedené v záručním listu u každého kola i se jménem mechanika a datumem výroby. Na požádání můžeme ke kolům dodat i graf s aktuálními hodnotami.
Zde je ukázka:
Naše tensiometry si kalibrujeme sami na novém KALIBRAČNÍM PŘÍSTROJI - SAPIM